Distantsõppe korraldus

Kinnitatud direktori käskkirjaga nr 1-2/1 27.01.2022

DISTANTSÕPPE KORRALDUSE PÕHIMÕTTED VANALINNA HARIDUSKOLLEEGIUMIS

1. Distantsõppena käsitletakse regulaarse õppe sellist korraldust, kus õpilased ei saa viibida koolimajas.

2. Distantsõpet korraldatakse:

2.1 kriisiolukordades, kus liiklus on häiritud või kehtivad liikumispiirangud ja kontaktõpe pole võimalik;

2.2 konkreetse, kiiresti laieneva haiguskolde ohjeldamiseks ja nakkusahela katkestamiseks;

2.3 haiguse kiire leviku olukorras õpilaste hajutamiseks, et nakkusohtu vähendada;

2.4 õpilastele oma aja ja õppe planeerimise õpetamiseks.

3. Distantsõppele määramine vormistatakse direktori käskkirjaga.

DISTANTSÕPPE KORRALDUS VHK GÜMNAASIUMIS.

1. Gümnaasiumi distantsõppe üldised põhimõtted:

1.1 Aineõpetaja sisestab kõik õpiülesanded Stuudiumi kodutööde rubriiki.

1.2 Distantsõppe ajal toimuvad veebitunnid Consiliumis kinnitatud tunniplaani alusel. Veebitunni toimumise aeg ja link kantakse koduste tööde alla. Veebitunniplaani edastab õpilastele ja lapsevanematele gümnaasiumi juhtkond.

1.3 HEV ja õpiraskustega õpilastel lubatakse jätkata õppetööd koolis.

1.4 Distantsõppe nädalale planeeritavad õppekavavälised tegevused tuleb gümnaasiumi juhtkonnaga kooskõlastada.

2. Infovahetuse korraldab gümnaasiumiklassides gümnaasiumi juhataja.

 

DISTANTSÕPPE KORRALDUS VHK PÕHIKOOLIS

 

1. Põhikooli distantsõppe üldised põhimõtted :

1.1 Aineõpetaja sisestab kõik õpiülesanded Stuudiumi kodutööde rubriiki.

1.2 Distantsõppe ajal toimuvad veebitunnid Consiliumis kinnitatud tunniplaani alusel. Veebitunni toimumise aeg ja link kantakse tunnitöö alla. Veebitunniplaani edastab õpilastele ja lapsevanematele klassijuhataja.

1.3 HEV ja õpiraskustega õpilastel lubatakse jätkata õppetööd koolis.

1.4 Distantsõppe nädalale planeeritavad õppekavavälised tegevused tuleb põhikooli juhtkonnaga kooskõlastada.

 

ÕPPEKORRALDUSE ORGANISATSIOONILISED PÕHIMÕTTED DISTANTSÕPPE AJAL PÕHIKOOLIS

1. Aineõpetaja sisestab kõik õpiülesanded Stuudiumi kodutööde rubriiki, märkides tähtajaks distantsõppe nädala reede. Ülesanded tuleb sisestada Stuudiumisse distantsõppe nädalale eelnevaks reedeks. Eesmärk: õpilasel tekib nädalavaade õppeainete kaupa ja ta saab enda tegevust paremini planeerida.

2. Distantsõppe ajal toimuvad veebitunnid selleks spetsiaalselt koostatud tunniplaani alusel. Veebitunni toimumise aeg ja link kantakse koduste tööde alla selle toimumise tegeliku kuupäevaga ja eristamiseks muudest ülesannetest kasutatakse märget „tunnitöö“.

Veebitunniplaani edastab õpilastele ja lapsevanematele klassijuhataja enne distantsõppe algust.

3. Distantsõppe nädala ülesandeid hinnatakse ja tagasisidestatakse reeglina sellele järgneval nädal, mitte selle toimumise ajal. Erandiks on õppeained, kus teatud ülesanded tuleb ära teha enne veebitundi (näiteks matemaatika).

4. Kui distantsõppe eesmärgiks on hajutamine, lähtutakse lisaks veel järgmistest põhimõtetest:

4.1. Distantsõppeplaan toimub 7.–9. klassil reeglina 2+1 põhimõttel (kaks nädalat kontaktõpet, üks nädal distantsõpet), noorematel klassidel 3+1 põhimõttel. Eesmärk: tagada vähem kokkupuuteid erinevate klasside vahel, tekitada nn klassimullid. Distantsõppeplaan edastatakse nii vanematele kui õpilastele Stuudiumi vahendusel.

4.2. Ülesannete tegemisega hätta jäänud õpilaste nimed edastatakse distantsõppenädalale järgnevaks reedeks õppealajuhatajale. Kui õpilasel on mitmes aines distantsõppenädala tööd tegemata, siis järgmisel distantsõppenädalal õpib ta koolis selleks eraldi tehtud kava järgi.

4.3. Klassijuhataja informeerib kohustusest kooli tulla õpilaste vanemaid. Koolis saavad õppida ka kõik need õpilased, kellele distantsõpe mingil põhjusel ei sobi.

4.4. Distantsõppenädalale planeeritavad muud tegevused kogu klassile (muuseumikülastused, õppekäigud, loengud jne) tuleb põhikooli juhtkonnaga kooskõlastada ja kanda ka Stuudiumi kalendrisse. Õpetajad peavad nende toimumisega arvestama, eriti kui on tegemist pikema väljasõiduga (näiteks ollakse väljasõidul terve päev), ja proportsionaalselt vähendama selleks nädalaks antavate ülesannete mahtu.